Regulamin
Sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sklepu internetowego https://bydizajn.pl/ realizuje Damian Kapuściński, prowadzący działalność gospodarczą Inspired Art Damian Kapuściński, ul. Warszawska 20, 05-555 Tarczyn, NIP: 1231168059, REGON 369726857.
Kontakt ze sprzedawcą możliwy jest pod adresem e-mail kontakt@bydizajn.pl
§ 1
Definicje
Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub ułomna osoba prawna,
- Konsument – osoba fizyczna, dokonująca zakupu w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z treścią art. 221 kodeksu cywilnego),
- Operator Płatności – PayPro Spółka Akcyjna. 60-327 Poznań, ul. Kanclerska 15, NIP 7792369887, REGON 301345068
- Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem https://bydizajn.pl/index.php/regulamin/,
- Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem https://bydizajn.pl/index.php/sklep/
- Sprzedawca – Damian Kapuściński, prowadzący działalność gospodarczą Inspired Art Damian Kapuściński, ul. Warszawska 20, 05-555 Tarczyn, NIP: 1231168059, REGON 369726857.
§ 2
Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy https://bydizajn.pl/ prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem Internetu, na podstawie niniejszego Regulaminu.
- Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupującego.
- Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.
- Do dokonania zakupu za pośrednictwem Sklepu nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Kupującego. Wystarczające są: dostęp do Internetu, standardowy system operacyjny, standardowa przeglądarka internetowa, posiadanie aktywnego adresu e-mail.
- Warunki techniczne, jakie musi spełniać komputer lub inne urządzenie Kupującego, niezbędne do korzystania z zakupionego produktu elektronicznego, wskazane są każdorazowo w opisie danego produktu.
- Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest akceptacja Regulaminu przez Klienta.
- Kupujący nie może dokonać zakupu anonimowo, ani pod pseudonimem.
- Wszystkie ceny podane w Sklepie są cenami brutto.
- Towary dostępne w sklepie są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych.
§ 3
Zamówienia
- Zamówienia można składać w następujący sposób:
a) poprzez sklep internetowy;
b) e-mailem na adres dostępny na stronie internetowej Sklepu. - Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie przez Kupującego danych pozwalających na weryfikację Kupującego i odbiorcy towaru. Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia e-mailem lub telefonicznie.
- Sprzedawca zapewnia Kupującemu możliwość założenia konta w Sklepie. Założenie konta możliwe jest w trakcie składania zamówienia.
- Jeżeli Kupujący zdecyduje się założyć konto w Sklepie, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego również usługę drogą elektroniczną polegającą na utrzymywaniu konta w Sklepie. W koncie przechowywane są dane Kupującego oraz historia złożonych przez niego zamówień w Sklepie. Kupujący loguje się do Konta z wykorzystaniem swojego adresu e-mail oraz zdefiniowanego przez siebie hasła.
- Kupujący w każdej chwili może usunąć konto w Sklepie.
- Sklep ma prawo odmówić przyjęcia zamówienia, ograniczyć sposób płatności lub żądać przedpłaty w przypadku, gdy zamówienie budzi uzasadnione wątpliwości co do prawdziwości i rzetelności podanych danych bądź sposobu zapłaty.
- Dla stron wiążące są informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu przy kupowanym towarze w momencie złożenia zamówienia, w szczególności: cena, charakterystyka towaru, jego cechy, elementy wchodzące w skład zestawu, termin i sposób dostawy.
- Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Kupujący składając zamówienie, składa ofertę zakupu określonego towaru. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą dokonania wpłaty.
- W przypadku wyboru przez Kupującego sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
§ 4
Płatności
- W celu zakupu produktu detalicznego, Kupujący musi podjąć następujące kroki:
– dodać produkt lub produkty do koszyka, klikając w przycisk „Dodaj do koszyka”,
– z widoku koszyka, kliknąć w przycisk „Przejdź do kasy” lub od razu przejść do składania zamówienia, klikając „Zamówienie”,
– wypełnić formularz zamówienia, podając dane niezbędne do realizacji zamówienia i wybierając sposób płatności; jeżeli Kupujący nie ma konta w Sklepie, może również w tym momencie zadecydować o założeniu konta,
– zaakceptować Regulamin,
– kliknąć w przycisk „Kupuję i płacę”. - Po kliknięciu w przycisk „Kupuję i płacę”, Kupujący zostanie przeniesiony na stronę Operatora Płatności celem dokonania zapłaty ceny za wybrane produkty elektroniczne.
- Klient ma do wyboru następujące formy płatności:
a) przelew online. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest PayPro S.A.
b) BLIK. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest PayPro S.A.
c) przelew bezpośredni na konto firmy; - Po skutecznym dokonaniu płatności, Kupujący zostanie przeniesiony na Stronę z potwierdzeniem zakupu. Z tą chwilą umowę o dostarczenie treści cyfrowych w postaci wybranych produktów elektronicznych uważa się za zawartą między Kupującym a Sprzedawcą. Potwierdzenie zakupu Kupujący otrzyma również na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
- Warunkiem wydania towaru jest zapłata za towar i przesyłkę.
- Zamówienia złożone ale nie opłacone będą anulowane po 14 dniach.
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Kupującego kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Kupującego.
§ 5
Wysyłka towaru
- Wysyłka towaru jest realizowana za pośrednictwem firm kurierskich
- Każda wysyłka towaru jest ubezpieczona
§ 6
Reklamacje
- Podstawą przyjęcia reklamacji jest przedstawienie przez Kupującego dowodu zakupu towaru.
- W przypadku reklamacji z powodu uszkodzenia produktu, podstawą do reklamacji jest również protokół szkody spisanym z kurierem w dniu doręczenia paczki. Jest on niezbędny do uznania reklamacji. Szczegóły procedury reklamacyjnej znajdziesz tutaj.
- Kupujący wypełnia Formularz Reklamacji Towaru, zawierający m.in.: ilość wadliwych produktów, rodzaj wad/określenie na czym polega niezgodność towaru z umową, żądanie konsumenta, co do wymiany produktu lub odstąpienia od umowy zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
- W przypadku niezgodności towaru z umową Kupujący powinien odesłać reklamowany towar wraz z opisem niezgodności na adres: SOLED byDIZAJN, ul. Ciołkowskiego 24, 15-545 Białystok, Polska. Koszt reklamowanego towaru ponosi Kupujący.
- Przesyłki z reklamowanymi przedmiotami wysyłane na inny adres nie będą odbierane.
- Sprzedawca nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
- Sprzedawca ustosunkowuje się do reklamacji Kupującego w terminie 14 dni roboczych od momentu zwrotu towaru wraz z opisem niezgodności.
- Gdy realizacja uzasadnionej reklamacji wiąże się z wysłaniem Kupującemu nowego towaru bądź usunięcia niezgodności, koszty dostawy ponosi Sprzedawca.
- Indywidualne ustawienia komputera i monitora Kupującego powodujące błędne lub zniekształcone wyświetlanie informacji o towarach (np. kolorów), nie mogą być podstawą reklamacji.
§ 7
Odstąpienie od umowy
- Na podstawie Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niezabezpieczony z dnia 2 marca 2000 r. Kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy.
- Kupujący, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni od niej odstąpić bez podawania przyczyny.
- Odstąpienie od umowy sprzedaży jest możliwe wraz z wypełnionym Formularzem Zwrotu Towaru
- Kupujący zwraca produkt w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Kupujący zobowiązany jest zwrócić produkt bezpośrednio na adres: SOLED byDIZAJN, ul. Ciołkowskiego 24, 15-545 Białystok, Polska. Koszt zwracanego towaru ponosi Kupujący.
- Przesyłki ze zwracanymi przedmiotami wysyłane na inny adres nie będą odbierane.
- Sprzedawca nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
- Zwracany towar zostanie przyjęty wtedy, gdy będzie odesłany kompletny, a sam produkt oraz akcesoria będą nieuszkodzone oraz nie będą nosiły śladów używania, świadczących o innym wykorzystywaniu produktu, niż tylko do celów jego sprawdzenia.
- Sprzedawca zobowiązuje się nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania zwracanego towaru, zwrócić Kupującemu całą wpłaconą kwotę. Kupujący powinien wskazać numer rachunku bankowego, na jaki ma zostać przelana zwracana kwota.
- W przypadku naruszenia przez Kupującego warunków określonych w ustępach 2, 3, 4 i 5 powyżej, oświadczenie o odstąpieniu od umowy jest bezskuteczne, towar nie podlega zwrotowi, a Sprzedający nie zwraca Kupującemu zapłaconej kwoty.
- Prawo odstąpienia nie przysługuje Klientowi w przypadkach określonych w art. 10 ust. 3 ustawy określonej w ust. 1 powyżej, tj. w zakresie:
a) świadczenia usług rozpoczętych, za zgodą Klienta, przed upływem terminu odstąpienia od umowy (dotyczy przypadków świadczenia usług, a nie sprzedaży towarów), np. montaż lustra;
b) świadczeń o właściwościach określonych przez Klienta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą, tzn. na przykład luster w niestandardowych wymiarach, wykonanych na indywidualne zamówienie klienta;
c) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu.
Szczegóły procedury w przypadku zwrotu znajdziesz tutaj.
§ 8
Dane osobowe i pliki cookies
Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies opisane zostały w polityce prywatności i plików cookies dostępnej pod adresem https://bydizajn.pl/index.php/polityka-prywatnosci/.
§ 9
Prawa własności intelektualnej
- Projekty towarów oraz zdjęcia prezentowane w Sklepie objęte są prawem autorskim zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek materiałów publikowanych na stronie internetowej Sklepu – zdjęć, wizualizacji i opisów bez zgody Sprzedającego.
§ 10
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami sprzedaży produktów na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl.
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 11
Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji w Sklepie.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmian w Regulaminie, które wchodzą w życie z dniem ich publikacji w Sklepie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia umowy.
Data publikacji: 22.02.2022